Nevíš si s něčím rady? Ozvi se naší Lence na tel: +420 773 788 710 nebo lenka@puravidashop.cz. Poradí, pomůže a ušetří ti čas. Telefonní linka je v provozu každý pracovní den mezi 9:00-18:00.
Zákaznická podpora:objednavky@puravidashop.cz

Aplikace, které z nás dělají superhrdinky

Řídit Pura Vidu není sranda. Z hobby projektu dvou holek, které hledaly motivaci běhat, se za pár let stala firma o několika zaměstnancích, s vlastní výrobou, e-shopem i kamenným obchodem. Z holek, které si neuměly zašít ponožku, se staly holky, které podle stehu poznají, která švadlenka dané legíny šila.

Co vám máme povídat, naše cesta byla prostě dlouhá! Co se za ty roky ale nezměnilo vůbec, je naše láska k technologiím. A protože vysedávání u počítače je nedílnou součástí naší práce, zkusily jsme za ty roky spoustu aplikací, služeb programů a nástrojů, abychom si zjednodušily a ulehčily práci. A rozhodly jsme se s vámi o ně podělit, abyste vy tolik času hledáním strávit nemuseli. :-) 

200618_evka neuman_site_puravida v brne_small_35

Co nám pomáhá v marketingu:

Ecomail 

Newslettery rozesíláme Ecomailem. Těší nás, že můžeme podporovat další skvělou českou službu. Oceňujeme senzační zákaznickou péči. Pořád něco vylepšují, pořádají užitečné online workshopy, mají nastavený blog a návody tak, že s jejich službou může pracovat i začátečník, neustále přidávají a optimalizují templaty na automatizace, dá se použít jejich šablona i vytvořit vlastní, dobře funguje napojení na Shoptet a segmentace. Navíc jsou důkazem toho, že newslettery pořád ještě frčí. 

blog_ecomail

Smartlook 

Tohle byl jednu dobu náš marketingový Netflix. Skvělý nástroj, který pomůže vychytat spoustu věcí na webu. Kde se nám lidé ztrácejí, jestli je správně navigujeme, kam potřebují nebo např. jestli  funguje dobře obsah na mobilu i na desktopu. My jsme ho sice používaly jen velmi krátce (a to jen kvůli omezení, které přináší krabicové řešení Shoptetu), nicméně kdybychom s webem mohly hýbat více, platily bychom si ho určitě až do konce vesmíru. 

Sprout Social

Nástroj, který používáme na reporting a monitoring sociálních sítí. Dřív jsme v něm vytvářely i obsahové plány, ale ty jsme v poslední době přesunuly do FB Creator Studia. Teď v Sprout Social vyhodnocujeme úspěšnost našich profilů i jednotlivých příspěvků, sestavujeme podle dat obsahové strategie na další období a monitorujeme hashtagy a konkurenci. V nástroji můžete také vytvářet a plánovat obsah, využívat možnosti týmové spolupráce (jde v něm nastavit hierarchie i rozdávat úkoly) nebo systematicky odpovídat na zprávy, komentáře i recenze na všech svých profilech. Do doby, než uměl Sprout analyzovat stories, jsme na instagramové analýzy a plánování IG obsahu využívaly Iconosquare. Hashtagy si párkrát do roka projedeme v Analise.

Animoto 

Jelikož nenatáčíme videa, rozhýbáváme občas obsah s Animotem. K vytvoření celkem slušného krátkého videa vám stačí pár fotek a dobrý text. Je to podobná služba jako Canva – stačí si vybrat styl a layout a pak už jen zbývá naházet tam váš obsah. Pokud zvládnete udržet svůj vizuál, můžete s Animotem vytvářet všechna propagační videa. Používaly jsme jej hlavně do reklam, výsledky –⁠ ne-překvapivě –⁠ vždycky výrazně lepší než u statického obsahu.

Procreate

Bez tohohle programu by nebyla žádná Pura Vida. Je to totiž aplikace, ve které Petruccya tvoří veškeré své skici, designy a příspěvky na sociální sítě. „Je to aplikace, která funguje na mém iPadu a nedokážu si bez ní představit svůj život. Když skicuji nebo si jen tak kreslím, používám Procreate pro digitální formu a obyčejný skicák, když nemám chuť koukat do obrazovky. Procreate šetří můj čas, když navrhuji design, který pak  potřebuje další digitalizaci. Skicu převedu lehce do počítače, kde pak dokončím práci v Adobe programech,“ vysvětluje Petruccya.

200618_evka neuman_site_puravida v brne_small_45

 

Co nám pomáhá zefektivňovat spolupráci:

Freelo

Freelo jsme začaly používat před pár lety, kdy už přestalo být možné řídit výrobu o několika lidech pomocí nalepovacích lístečků a halekáním po kanclu. Jelikož máme v týmu mnoho externistů, kteří jsou rozeseti po celé republice, byl pro nás dobrý kolaborační nástroj nutností. Všechny jsme si prošly už vším, co je na trhu – Basecampem, Slackem, Trellem atd. – a po dlouhých úvahách u nás nakonec vyhrálo Freelo, a to hned z několika důvodů. Je v češtině, takže v něm můžou pracovat i kolegové a kolegyně, kteří neumí anglicky, má skvělou zákaznickou podporu a je přehledné a praktické. Po 3 letech užívání v týmu o 15 lidech jsme ještě nepřišly na nic, co by nám v něm chybělo.

200618_evka neuman_site_puravida v brne_small_34

Things

Na Things si ujíždí hlavně Petruccya. Co nemá v Things nebo v kalendáři, to neexistuje. A tak tam má pro jistotu úplně všechno. „Do Things si zapisuji všechny úkoly, které mě čekají. A to jak pracovní, tak osobní. Mám nastavené i speciální listy, jako jsou sny, dlouhodobé úkoly a vize. Baví mě si odklikávat úkoly, když je splním. A taky je super, že mi aplikace nesplněné úkoly nahraje do dalšího dne. Dříve jsem nosila většinu úkolů v hlavě, ale to už dnes není možné. Hlavu si schovávám na kreativnější úkoly,“ vysvětluje Petruccya.

 

Co nám pomáhá s e-shopem:

Shoptet

Shoptet je úplně zásadní nástroj pro fungování našeho e-shopu, náš e-shop by bez něj nemohl existovat. Nad rámec krabicového řešení je Shoptet taky komunitou, má skvělou facebookovou skupinu, kde si e-shopaři navzájem radí a kde je možno poptat odbornou radu nebo nějakou tu úpravičku nad rámec „krabice“. Pro neajťáky s omezeným rozpočtem je vlastně Shoptet super způsob, jak zalepit mezery a v rámci i malého povědomí o e-commerce se posunout od kreslicího prkna někam dál.

blog_shoptet

Automatizace objednávek od Brani 

Tenhle doplněk nám pomáhá zefektivnit chod e-shopu za pomoci pravidel, na které lze navázat různé automatické procesy. V praxi to třeba znamená, že doplněk dovede rozlišit ze zástupu nových objednávek všechny placené a ty přesunout do speciálního stavu a notifikovat zákazníky o zdárném přijetí platby. V případě správného nastavení pravidel, která mohou být od velmi obecných až po velmi specifická, software neomylně identifikuje náležitosti objednávek a nakládá s nimi dle zadání. „Ve výsledku tento doplněk snižuje chybovost a časové prodlení u objednávek banálního charakteru a umožňuje nám věnovat se s větší péčí případům, které vyžadují individuální přístup,“ říká Anička, vládkyně našeho e-shopu.

Digitální produkty od Brani 

Ano, milujeme Braniho, je chytrý, neustále své doplňky vylepšuje a má skvělé tutoriály.  Tenhle doplněk je určený pro uživatele, kteří obchodují s elektronickými produkty. My jich sice máme, jenom co by na prstech jedné ruky spočítal, ale i tak pro nás bylo generování dárkových poukazů a vyplňování jednotlivých PDF noční můrou. „Zpracování dárkových poukazů se musel vždy někdo věnovat i o víkendech a svátcích. Díky tomuhle doplňku se dárkové poukazy zasílají automaticky, a to včetně našeho vlastního PDF, do kterého se s každou objednávkou vyplní jedinečný kód náhodně vybraný ze seznamu dostupných hodnot,“ radí Anička.

Balíkobot 

Zpětně vůbec nevíme, jak jsme kdy mohly bez Balíkobotu fungovat. Mlhavě si vybavujeme dobu, kdy jsme na záložce panelů překlikávaly mezi Shoptetem a jednotlivými dopravci, u kterých jsme buď štítky vyplňovaly ručně jeden po druhém, nebo importovaly v dávkách. Díky Balíkobotu můžeme štítky generovat přímo ze Shoptetu a stavy jednotlivých zásilek se propisují rovnou do rozhraní objednávky! Navíc Shoptet nabízí možnost na stav doručení navázat změnu stavu objednávky, tudíž po doručení balíku se objednávka sama přepne do stavu vyřízená.

Skladové hospodářství 

Další ze zásadních interních doplňků, které posunou kterýkoliv Shoptet e-shop z verze „dětské počítadlo“ na systémovou záležitost. Mimo jiné toto rozšíření nabízí funkci skladového nároku, evidenci produktů rezervovaných v existujících objednávkách nebo třeba nastavení minimálních skladových zásob, které usnadňují objednávání u dodavatelů. Nám doplněk dopomáhá zejména k lepšímu přehledu nad zásobami, pohyby produktů na skladě a plánováním výroby. „Nově díky tomuhle doplňku vedeme v Shoptetu dva sklady, e-shopovej a showroomovej. Není to sice ideál, ale tenhle doplněk nám umožňuje mít více skladů,“ říká Anička.

Comgate 

Platební brána je v dnešní době prostě must-have každého e-shopu, který chce jít s dobou a nabídnout svým zákazníkům rychlé a komfortní uhrazení objednávky. „Co se mi na Comgate líbí, je přehledné a uživatelsky přívětivé rozhraní, a to jak platebního portálu, tak klientské sekce. Navíc při každé platbě zákazníkovi přijde follow-up e-mail, který ho informuje o stavu platby a v případě neúspěšné transakce poskytuje odkaz zpět na platební příkaz,“ vysvětluje Anička.